http://life.lege.net/ Forum Index http://life.lege.net/
Life Grounded Discussions / Livs-grundade diskussioner
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
 Please note that articles older than a few days are often locked from editing, so links here is guaranteed to refer to the intended material.
 Cookies:  Liksom många websiter använder denna cookies och/eller liknande teknologier för att förbättra användbarheten, men det går att blockera cookies i sin webbläsare och ändå läsa siten.  En cookie är en liten datafil som sparas i den enhet du använder för att läsa siten.  Vi kan använda både tillfälliga cookies och sparade cookies.  Om du läser siten godkänner du att cookies används.

Bush större hot än terrorismen, enligt USA-amerikaner

 
Post new topic   Reply to topic    http://life.lege.net/ Forum Index -> Livs-grundade diskussioner
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 03 Jul 2005
Posts: 309
Location: Tullinge, Botkyrka, Sweden, Earth

PostPosted: Sat, 2005 Oct 08 12:57:51    Post subject: Bush större hot än terrorismen, enligt USA-amerikaner Reply with quote

Denna text är även postad som http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=36#36

Bush större hot än Terrorism

yabosid's log rapporterar 2005-10-07 att en telefonundersökning beställd av CBS News visar att fler amerikaner (5%) anser att Bush är de största problemet för USA just nu medan endast 4% anser att terrorism är det viktigaste problemet för tillfället.
Det vore intressant att få rapporter om hur media bevakar detta - jag hinner själv inte följa med så bra, så alla rapporter om vad som skrivs och sägs i ämnet emottas tacksamt.
Jag vet genom egna kontakter i USA att många människor oberoende av såväl mina egna spekulationer som varandras har känt och uttryckt oro för orsaken till Bushs uttalande nyligen angående att använda militär mot det egna folket i händelse av utbrott av fågelinfluensa.

Allt det följande kommer från en USA-amerikansk politisk men ej partianknuten lista som jag är med på. Jag har själv inte på denna lista uttryckt min egen liknande oro, utan det som följer är spontant:


Pardon My Paranoia

Lawrence Pratt Wed, 5 Oct 2005 10:22:52 -0700 wrote:
Pardon my paranoia but . . . On Tuesday, Pres. Bush asked Congress to consider giving him powers to use the military to enforce quarantine in case of an avian influenza epidemic.

Where, in all that's going on of late did that come from? Especially since Dubya probably can't even spell ``avian influenza epidemic.''

I gotta say that I'm suspicious that he and his crew are setting the stage to put a major lock down on this country that might be used to hijack the 2006 election and perhaps try to use the military to completely dump the 2008 election and enforce the Republicans in power indefinitely.

Surprisingly (or not - maybe just my disappointment) there's been some but very little response to this attempt to expand the use of the military for domestic purposes and no major concern about how, under the guise of protecting the public, democracy could be extinguished in a few very quick moves.

Just for reference, on December 18, 2000 (after the racist hijacking of the election in Florida and the complicity of the Supreme Court) Dubya stated:

``If this (running the country) were a dictatorship, it would be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator''

Sue Wed, 5 Oct 2005 17:39:07 EDT wrote:
This concerns me greatly also -- altho I think it has just been proven to us that the military is the ONLY organization in this country that CAN handle a disaster, or has the "smarts" to organize and execute quickly (and the image of "execute" as I type that is a scary pun!!). The military has amazed and fascinated me -- I understand fully what takes place in order to create the "machine", but what that machine has been called upon to do over the years, and the way in which they accomplish it (when funded and protected!!!), is truly amazing. Normally, I would welcome the military in any kind of scenario like this -- but I think you have a right to be very scared, Larry. Things are just not "smelling" right in this country in so many ways -- it's very, very frightening.

Mitch Elder Wed, 05 Oct 2005 21:28:40 -0700 wrote:
Well, I hate to add more anxiety to the soup, but...

There has been a push for years to move the military further and further into the private sector, first with drug interdiction, then border patrol and now, disaster relief. Sad to say, these two hurricanes will be blessings for the neocons. It will give them precedence to push further toward a police state, and an excuse to cut federal programs even more.

I know I sound more and more like some kind of survivalist nut or black helicopter conspiracy theorist, but frankly, the more I look at Peak Oil and the economy, I think that the future will look more like 1930s Germany than even 1930s Germany did.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 03 Jul 2005
Posts: 309
Location: Tullinge, Botkyrka, Sweden, Earth

PostPosted: Fri, 2005 Oct 21 15:08:07    Post subject: Konspirationsteori av Astrid Boman Reply with quote

Länk till denna artikel: http://life.lege.net/viewtopic.php?p=171#171
Kopia även här: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=92#92
Och här: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=93#93

Konspirationsteori
av Astrid Boman
Publicerad 2005-10-21

En konspirationsteori är tvärt emot vad många tror ingenting man tar ur luften och slänger ned på ett papper. En konspirationstoeri uppstår ur en mängd fakta. Att skapa en konspirationsteori är som att bygga ett pussel. Varje faktabit ska falla på plats för att sedan bilda en begriplig bild av verkligheten.

Vad man inte kan åstadkomma i en konspirationsteori är bevis. Där får framtiden visa vad som var rätt och vad som var fel. Vad det gäller denna konspirationsteori hoppas jag att jag har fel, grundligt fel. Men de fakta jag samlat, oroar mig.

Mellan 12 nov 2003 och 11 feb 2004 har sex mikrobiologer mördats. Den sjundes död är fortfarande ett frågetecken. Jag avser då dr. David Kelly som ansågs vara den politiska läckan angående Tony Blairs avsaknande av skäl att delta i Irakkriget.

De mördade mikrobiologerna är förutom David Kelly, Benito Que hittades medveslös 12 nov 2003 avliden den 6 nov, Don C. Wiley försvann 16 nov 2003 hittades död 20 dec, Vladimir Pasechnik 23 nov 2003 Wiltshire England, 10 dec 2003 Robert Schwartz Loudoun County, Virginia, 11 dec 2003 Set Van Nguyen Viktoria Australien, 8 feb 2004 Vladimir Korshunov Moskva (enligt Pravda hade Korshunov uppfunnit vaccinet som skyddar mot biologiska vapen eller själva vapnet dvs. den etniska biologiskabakterie bomben,) 11 feb 2004 hittades Ian Langford Norwich England mördad.

Alla dessa mikrobiologer hade en gemensam nämnare. Fort Detrick och biovapenforskning! Alla sysslade dessutom indirekt eller direkt med den särskilda DNA foskningen. På Fort Detrick har länge pågått forskning omkring så kallade etniska vapen. Dvs man kan få fram en bakterie som endats angriper människor med vissa DNA:n. Man skulle då kunna få fram ett vapen som endast angriper vissa befolkningsgrupper, färgade tex. Man kan då också få fram vaccin som endast gäller vissa befolkningsgrupper.

Det verkar osannolikt att sju mikrobiologer som sysslar med samma slags forskning under denna korta tidsrymd skulle bli utsatt för oorganiserad brottslighet eller dö naturligt.

Dessa mikrobiologer skulle tystas. Av vem och varför?

Herr Bush tog makten under mystiska omständigheter. Det är numera ett känt faktum att han planerar ett globalt oljekrig.

Herr Bush mandattid går ut om tre år. Även om Israel hjälper honom i kriget mot Iran är det knappast troligt att han hinner lägga under sig världens oljetillgångar under den korta tiden. Herr Bush fattar beslut idag som ligger efter hans mandatperiod. Tänker han stanna kvar vid makten ?

Det jag skriver nu är en teori. Jag hoppas att det stannar vid det. För att Bushadimistrationen ska kunna bli kvar vid makten krävs att grundlagen upphör att gälla. Hur ?

Jo, medelst ett terrordåd så stort att inte ens folket protesterar.

Förra året stiftades i USA nya lagar som skulle gälla vid terrordåd med biovapen. Den så kallade Nödhälsoakten. Den innebär att amerikanska myndigheter kan:

Kräva att varje individ ska vaccineras. Att vägra är ett brott och straffas med karantän.

Kräva att varje individ ska genomgå en specifik medicinsk behandling. Att vägra är ett brott och straffas med karantän.

Beslagta all egendom, inklusive fastigheter, mat, bränsle och kläder. Om det är nödvändigt i en krissituation.

Beslagta och förstöra allt som betraktas som farligt. Ingen kompensation utbetalas.

Inkalla dig och ditt eventuella företag i statlig tjänst.

Införa ransonering, priskontroll, kvotering och vägtullar.

Avskaffa delstatslagar, regleringar och förordningar som innebär ett hinder vid extrema nödsituationer.

Dvs. införa fullständig diktatur.

Bushadimistrationen sitter förmodligen idag med ett etnisk biovapen som eventuellt drabbar svarta, de mindre viktiga i det amerikanska samhället. Om man låter en sådan bomb brisera. Ja, då är ju fortsättningen given.

Även om detta scenario inte blir verklighet är det oroande nog att en krigsgalen diktator sitter med detta vapen i handen.

Astrid Boman

Publicerat med tillstånd från författaren: ``Hjälp mig att sprida den.''
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    http://life.lege.net/ Forum Index -> Livs-grundade diskussioner All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
HOME          Läs om Intelligentsians blockering här: http://blog.lege.net/          Besök AllaForum!